۰
شعری‌مقدم در گفنو گو با «ميزنفت»:

مشکل اتیلن غرب، کشاورزان هستند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خط لوله اتیلن غرب تا میان‌دوآب پیش رفته و در این منطقه با مشکلات منطقه‌ای و نارضایتی کشاورزان و زارعان روبه‌رو شده است که اگر این مشکلات برطرف شود؛ این پروژه یک ماهه تکمیل می‌شود.
مشکل اتیلن غرب، کشاورزان هستند
عباس شعری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار «ميزنفت» در تشریح وضعیت خط لوله انتقال اتیلن غرب گفت: خوشبختانه این خط لوله پیشرفت بسیار خوبی داشته و به مراحل پایانی خود نزدیک شده است، ولی مشکلات غیر قابل پیش‌بینی در مسیر احداث آن موجب طولانی شدن و عدم تکمیل آن تا به امروز شده است.

وی افزود: هم‌اکنون این خط لوله تا مهاباد احداث شده و به مجتمع‌های کردستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان خوراک می‌دهد، ولی از مهاباد تا میان‌دوآب با مشکلات غیرقابل پیش‌بینی روبه‌روست که این مشکلات موجب کندی کار و توقف این پروژه در این نقطه شده است.

معاون وزیر نفت در توضیح مشکلات غیر قابل پیش‌بینی این پروژه تأکید کرد: مشکلات غیر قابل پیش‌بینی مربوط به اهالی این منطقه و احداث این خط لوله در زمین‌های زراعی آنها می‌شود که همین امر موجب کندی کار شده است.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت همکاری مسئولان استان‌های مرتبط با خط لوله اتیلن غرب برای تکمیل ساخت این خط لوله تصریح کرد: مسئولان این مناطق نیز اگرچه به دنبال همکاری و شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه هستند، ولی به هیچ وجه خواهان نارضایتی مردم و کشاروزان حوزه استحفاظی خود نیستند و تلاش دارند این مشکل در نهایت آرامش و با کمترین دغدغه و رنجشی اجرا شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: اگر مشکلات اجرای این پروژه برطرف شود در طول یک ماه شاهد تکمیل و اتمام آن خواهیم بود، ولی مشکلات غیر قابل پیش‌بینی هنوز وجود دارد، افزون‌بر آن باید توجه داشت که پروژه میان‌دوآب نیز در بهترین زمان ممکن سه سال آینده به پایان خواهد رسید، بنابراین برای ادامه احداث خط لوله اتلین غرب در این منطقه تعجیل چندانی نداریم.

به گزارش «ميزنفت»، وزارت نفت در آبان ۱۳۸۱ تصمیم گرفت گاز اتیلن را از منطقهٔ عسلویه در شرق استان بوشهر به استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی انتقال دهد.

مجری این طرح، شرکت پتروشیمی باختر است. تأمین‌کننده‌های اصلی اتیلن این خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری، پتروشیمی کاویان در بوشهر و پتروشیمی اروند در خوزستان هستند. در زمینه سودده بودن این خط لوله ابهاماتی وجود دارد.

قرار است با راه‌اندازی این خط لوله، تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی جنوب ایران به مصرف صادرات برسد و تولیدات پتروشیمی غرب ایران افزون‌بر مصرف داخلی، به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، گرجستان و ارمنستان نیز صادر شود.
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۷
کد مطلب: 8814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *