۰
دهلی نو در واهمه

عقب نشینی هند از نفت روسیه؟

میز نفت - در پی وضع تازه ترین دور از تحریم های آمریکا علیه مسکو، کارشناسان بازار انرژی از احتمال کاهش بیشتر خرید نفت و ذغال سنگ صادراتی روسیه از سوی دولت هند خبر دادند.
نفتکش | میز نفت
نفتکش | میز نفت
به گزارش میز نفت، گفته می شود نام سه شرکت بزرگ صادر کننده ذغال سنگ روسیه از جمله «سوئِک» و «مِچل» صریحا در تحریم های جدید آمریکا به چشم می خورد و این در حالیست که دو شرکت یاد شده، صادر کنندگان اصلی ذغال سنگ روسیه به هند محسوب می شوند.

لازم به ذکر است، در پی وضع تحریم های اقتصادی غرب علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، دو کشور چین و هند اقدام به خرید مقادیر بالای نفت صادراتی روسیه با قیمت های بسیار پایین تر از قیمت های بازار نمودند.

میزان خرید کشوری چون هند از روسیه طی سال ۲۰۲۳ تا حدی بالا رفت که نفت روسیه به راحتی، تامین کنندگان سنتی و اصلی بازار نفت هند از جمله عراق و عربستان را کنار زده و مسکو به بزرگترین تامین کننده نفت دومین اقتصاد آسیا تبدیل شد.

*ترس هندی ها بیشتر شد
با اینحال، افزایش شدت و دامنه تحریم های اقتصادی وضع شده علیه روسیه طی ماه های اخیر، منجر به کاهش خرید نفت این کشور از سوی هند شده است. در همین راستا، یک تاجر بزرگ نفتی هند که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با رویترز گفت: بعید می دانم با تحریم های جدید، شرکت بزرگ نفتی هندی حاضر به خرید نفت روسیه باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: خرید ذغال سنگ روسیه هنوز متوقف نشده است. با اینحال، تجار هندی با حساسیت و احتیاط کامل به سمت محموله های صادراتی روسیه می روند. این روند می تواند به نفع دیگر صادر کنندگان ذغال سنگ از جمله اندونزی، استرالیا و آفریقای جنوبی تمام شود.
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 37271
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *